+46 (0)8 - 20 90 00

KASSAN
Du har inga produkter i din kundkorg.

Reklamationer & Returer

Ångerrätt / Returer:

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt så rekommenderar vi att skicka den i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Varor som skickas i retur utan returnummer krediteras ej. Kontakta vår kundtjänst på nummer 08–20 90 00 för mer information om hur du går tillväga samt får ett returnummer. Servicevaruhuset kommer inte att lösa ut varor som är skickade med postförskott.

För ytterliggare information om Ångerrätt hänvisar vi till Konsumentverket: Konsumentverkets ångerblankett

OBS! Returer ska ej skickas utan returnummer. Kontakta oss för att få ett returnummer.

Reklamationer:

Om det är ett paket som saknas eller du ser en synlig transportskada ska du anmäla det direkt till chauffören och kontakta vår kundtjänst. Skador som ej är synliga på ytterförpackningen anmäls inom 48 timmar till oss, efter denna tid utgår ej ersättning.

Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Varor som skickas i retur utan returnummer krediteras ej. Kontakta kundtjänst på nummer 08–20 90 00 för mer information om hur du går tillväga samt får ett returnummer.

OBS! Reklamationer skickas till Öregrundsgatan 3, 115 39 Stockholm

Som Konsument har du rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Som Konsumenten har du tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Konsumenten skall ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Vi följer ARN - Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Kategorier

Om Servicevaruhuset

Servicevaruhuset erbjuder professionellt städmaterial både till företag och privatpersoner.
Genom vårt breda sortiment, extremt konkurrenskraftiga priser och vår kunniga personal strävar vi efter att vara kundernas naturliga förstahandsval när det gäller leverantörer av städmaterial.


Kontakta oss

Servicevaruhuset Skandinaviska AB
ORG.NR: 556974-3239
Besöksadress: Öregrundsgatan 3
115 59, Stockholm

Öppetider(fysisk butik):
Måndag-fredag 08.00.18.30
Lördag: Stängt.
Söndag Stängt.

Vi använder kakor(cookies) för att webbutiken ska fungera. Genom att fortsätta använda vår sida godkänner du att vi använder kakor. Läs mer här.
x